Betingelser


Nettbutikken stengt fra mai 2017
Det er dessverre ikke lenger mulig å bestille varer.


Farge

Siden fargene vil vises forskjellig fra skjerm til skjerm kan nyansene være noe ulik virkeligheten. Fargene er dessuten mest "korrekt" i dagslys. De vil derfor se annerledes ut i innendørs belysning. Ettersom farge på skjerm kan lyve har jeg prøvd å beskrive dem så godt jeg kan med ord.

Er fargenyansene viktig for deg anbefaler jeg at du kjøper et fargekart. Dette fargekartet har selve trådene limt på og er det eneste som viser fargene 100% korrekt.

Be gjerne om gratis prøver av tråd (ca 1m). Maks 14 farger eller tykkelser.
Send meg en epost med navn, adresse, farger og eventuelle tykkelse.

Jeg kan dessverre ikke ta ansvar for at fargene på spolene er annerledes enn på din skjerm.

Betaling

For tiden tar jeg kun imot betaling via PayPal. Kredittkort vil være mulig om kort tid.

Faktura tilbys kun til bedrifter og skoler. Det har vært mye arbeid med faktura samt høy risiko. Har du ikke mulighet til å betale med verken PayPal eller kredittkort og er villig til å betale forskudd, så kan vi gjøre avtale om faktura/bankoverføring.

Du bør betale med PayPal eller kredittkort ettersom det gir bedre beskyttelse for både kjøper og selger.

Avbestilling

Ordren kan kanselleres inntil den er sendt uten at det medfører noen kostnader for deg.
Har du betalt vil beløpet innen 24 timer bli tilbakeført til din bankkonto.
Etter at ordren er sendt må du benytte deg av angreretten dersom du ønsker å kansellere.

Rabattsystem

For å belønne trofaste kunder får du 2% rabatt på din bestilling nummer to.
Deretter økes rabatten med 1% for hver bestilling du gjør.
Maks oppnåelig rabatt er 15%.
Ordrer over 500kr telles som to bestillinger, over 1000kr som tre osv.
Rabatten gjelder for alle varer, også de på tilbud, men gjelder ikke for porto.

For at rabatten skal bli registrert må du bestille med samme epost-adresse hver gang.
Ønsker du å se rabatten i handlekurven, fyller du inn din epost-adresse og klikker på "Oppdater".

Hvis du synes rabattsystemet er litt komplisert, så ikke tenk på det. Den regnes ut og trekkes fra automatisk på din neste ordre slik at du trenger ikke gjøre noe annet enn å bestille som normalt!

Moms

Siden jeg for tiden bor i Praha sendes trådene derfra. I følge norske importregler legges det ikke moms på forsendelser der verdien er under 350kr. Kommer verdien over 350kr må du i tillegg til å betale 25% moms også betale et fortollingsgebyr til Posten på 117kr.

Jeg deler derfor opp bestillinger over 350kr i flere små forsendelser slik at hver av dem kommer under beløpsgrensen. Portoen blir riktignok høyere, men totalsummen blir likevel lavere enn om du skulle ha betalt moms og fortollingsgebyr. Kommer bestillingen på over 350kr vil portoen automatisk øke slik at beløpet i handlekurven vil være det du faktisk betaler.

Til bedrifter sender jeg alt i en pakke, ettersom de fleste er MVA-registrert.

Porto og levering

Varene sendes som oftest neste virkedag etter de er betalt eller senest etter to virkedager - med mindre noe annet er nevnt.
Bestillinger utført før kl 14 kan i enkelte tilfeller bli sendt samme dag.

Portoen er på kr 69,- per pakke på maks 350kr i verdi.
Dvs handler du for inntil 349kr er det 69kr i porto, fra 350kr til 698kr er det 138kr osv.

Alle forsendelser blir sendt rekommandert med sporing noe som gir en ekstra trygghet både for deg som kjøper og for meg som selger.
Sporingsnummer blir automatisk sendt til deg på epost.

Sendingene blir levert det Tsjekkiske postvesenet som tar det videre til Posten i Norge. Du vil få en henteseddel i din postkasse og pakken hentes på ditt postkontor mot fremvisning av legitimasjon.

I utgangspunktet sender jeg kun til adresser i Norge. Bor du andre steder kan du kontakte meg på epost. Mest sannsynlig kan jeg sende til deg også, men jeg kan ikke love noe.

Normalt tar det 3-4 arbeidsdager fra bestilling til ankomst.

Uavhentede ordrer belastes et gebyr på kr 45,- samt porto på kr 69,- per pakke.

Retur og reklamasjon

Ubrukte spoler kan innen 2 uker etter mottak returneres for refundering.
Beløpet sendes tilbake til samme konto du opprinnelig betalte fra.
Returporto dekkes i så fall av deg som kjøper.

Du behøver ikke oppgi grunn eller gi beskjed for å benytte deg av angreretten.
Bare send tilbake de spolene du ikke ønsker og legg ved ordrenummeret,
så ordner vi det smertefritt i "stillhet".

Reklamasjon og mangler må klareres før eventuelle retur.
Porto i forbindelse med reklamasjon dekkes av meg som selger.
Retur uten avtale regnes som benytting av angrerett.

Gyldige grunner for reklamasjon:
  • Feil vare (feil tykkelse, feil fargekode etc)
  • Skade på vare
  • Mangler (*1)
Ikke gyldige grunner:
  • Fargen var ikke slik du så for deg
  • Feilbestilling

(*1) Ved mangler kan du bli bedt om å veie forsendelsen.
Ta derfor vare på embalasjen til reklamasjonen er klarert!

Personvern

  • Personopplysninger brukes og lagres kun i forbindelse med behandling av ordrer.
  • All opplysning og kommunikasjon behandles internt og vil ikke bli utlevert til en tredjepart.
  • Jeg sender ikke ut nyhetsbrev eller reklame - verken på epost, brev eller telefon.

Miljø

Jeg foretrekker å bruke resirkulert papir til faktura og pakkeliste - selv om det koster mer enn papir fra nye trær.
Emballasjen er enten resirkulert, ubleket eller laget av FSC sertifisert papir.
Avfall i forbindelse med pakking blir kildesortert.
Jeg gjenbruker også trådenes esker som emballasje når det er mulig (f.eks ved bestillinger på 10 sneller).

Willys Syrom